Попла-попер – перші кроки

Травень, тепла погода, озеро. По всій акваторії плаває краснопірка, в основному у верхніх шарах води. Риба активна, але поплавок мовчить. Куди не закину мах, якщо відразу не проявляється активність, то потім ніхто не клює. При цьому рибка плаває навколо поплавця. До такої ситуації я швидко пристосувався: помітив зграйку красноперих, подав снасть їм під ніс і під час занурення опариша вони клюють. Рибка ловиться, гріє сонечко, що може бути не так? Але через годину-другу стало нуднувато.
Як ми знаємо, риболовля заняття цікаве, інтелектуальне. Кожну рибалку ми намагаємося розгадати завдання, яке ставимо перед собою, це розвиває нас як рибалок. Ось і я тоді почав осмислювати ситуацію: риба активна, плаває зверху під сонцем, але приманку бере яка повільно заглиблюється, а не висить в товщі. Що робити? Відповідь проста – подай опариша так, як рибі подобається. Завдання вже більш конкретне, але з махом її не вирішити... Тоді з'явилася ідея – у мене ж у коробці лежить попла-поппер! Ось тоді я вперше познайомився з цією приманкою.
Попла-попер саморобний, колись зробив, сидячи від нудьги. Але він два роки просто валявся в коробці, про нього навіть не згадував. Ось і настав його час, покаже результат? Швидко в'яжу повідець сантиметрів 30-40 і йду в перспективне місце. Це було повалене у воду дерево, а біля очерету на протилежному березі плавали непогані красноперки. Але почав з невдачі: першим закидом зачепився за гілку і обірвав повідець. Нічого, буває... В'яжу новий повідець і йду в інше місце, там чисто, тільки латаття біля берегів. Закид, попла-поппер смикається, підсічка і маленька рибка в руках. Навіть не очікував так відразу обловити нову снасть.
Так і все почалося. Тоді я піймав досить багато риби. Були й непогані для озера красноперки і окуньці. Окунів я зловив пару штук, на наступних рибалках він більше не попадався. Втім, отримав масу вражень, які й зараз згадую взимку. Це дуже захоплюючий спосіб лову, я б навіть сказав полювання. Вишукуєш місце, подаєш попла-попер і чекаєш покьовку. Покльовки бувають дуже захоплюючі, особливо коли хтось підбирає опариша і тягне попла-поппер на швидкості, і ти такий: воу-воу, почекай!))) Можна сказати, симбіоз поплавочки і спінінга, але при цьому не менш активний, ніж просто спінінг.
Потім знайомство пройшло на річці. Вода останні роки дуже сильно впала і на Десні утворилися величезні суші і мілини. Під ногами опинився цікавий рельєф: труба 50 метрів між островами. Глибина не більше 60-70 см. Але перед трубою глибина 30 см і при вході утворився локальний перекат. На ньому лежали коряжка і сам перекат складався з гілочок і кущів. Як потім виявилося, на перекаті багато ямок, одна навіть більше метра в глибину, хоча за метр від ями майже суша. Відмінне місце для дрібного головня, чи не правда? Ось і я, вловивши воблерами поруч і нічого не зловивши, вирішив спробувати попла-поппер, а раптом хтось на річці зацікавиться моїми опаришом? Кидаю, течією починає нести, покльовка, підсічка і хтось на тому кінці ультралайтової снасті. До моєї радості це виявився головень, мій перший в житті головень)))
Втім, я тоді зловив декілька голавликів, дрібні правда, але нормальні клені в таких місцях не будуть мешкати. Ловив я на цьому перекаті не одну риболовлю, поки їздив купатися (і звичайно ловити) на річку. У прилові виявився жерешок, верхівка і уклейка біля кущиків, де течія слабша. І ще було піймано кілька маленьких підустів на струмені, причому ловив на глибині до 30 см.
Ловля попла-попером на річці зводиться до облову перспективних місць. Найчастіше кидаєш в це місце і течією несе приманку. Тобто наше завдання як можна краще подати приманку туди, де її візьме риба, а течія наш помічник у цій справі. Якщо риба є в цьому місці, то вона скоріше всього порадує вас своєю покльовкою. Головень, часто бере відразу при приводнюванні або протягом короткого часу після приводнення. Інші риби можуть взяти в будь-який момент.
Протягом сезону, як ви зрозуміли, основною зброєю у мене був саме попла-поппер. Я ним ловив і на річці, і на озерах. При лові краснопірки він мені замінив махову вудку. А тепер хочу обговорити кілька технічних моментів. Якою снастю ловити на попла-поппер? Можна будь-якою, але я б радив використовувати ультралайт. З ним легше закидати легкі попла-поппери і він дає більше позитивних відчуттів від виведення жвавої і часто дрібної рибки. Першу риболовлю я використовував Graphiteleader Nuovo Bosco 642L, цей спінінг має заявлений тест до 7 грам і ним досить зручно ловити. Потім я перейшов на більш легкий спінінг – Shimano Diaflesh 220UL-S, який до 4 грам і з вклейкою. З ним ще краще. Які використовувати попла-поппери? Я не бачу сенсу в покупних, тому використовую саморобні. Це зручно, адже робиш його таким, який тобі треба, при цьому зробити самостійно попла-поппер, наприклад, для мене, дуже легко. Наступний аспект – повідець. Я використовую повідці досить довгі, зазвичай використовують приблизно 15 см, я ж використав 30-45 см. Але це тому, що і ловив я не так як всі. Іноді довжина повідця доходила до метра, але це робилося для того, щоб дрібна рибка запросто ковтала дрібний гачок, а то з коротким погано засікалась. Діаметр 0,12 мм, але іноді корисно ставити товстіший повідець, особливо коли потрібно з вікна водоростей висмикувати бонуси. Я так свій рекорд по красноперці злив =( Гачки я використовую приблизно 12-х розмірів, з лопаткою (вже роки два не користуюся вушком). Улюблена модель - DRENNAN Super Spade (не Овнером єдиним =).
Я згадував трохи вище, що ловлю на попла-поппер не так як всі. Зазвичай ловлять з коротким повідком, приманка – силікошка. Після закидання роблять проводку підсмикуваннями, як звичайним поппером. Ривочки я використовую інколи, коли немає покльовок і треба поворушити приманкою. А так закидаю і чекаю, зазвичай або зносить течією і контролюю знесення, або вітер потихеньку несе в бік. Ще я використовую живий опариш. Чомусь мені здається, він більше підходить для моїх умов. Але силікон планую спробувати в наступному сезоні.
Так що я відкрив для себе дуже захоплюючий спосіб лову і збираюся ним займатися і розвиватися в ньому в майбутньому. Якщо є питання – задавайте!
Усім ні хвоста, ні луски!

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Ловля карася в жовтні

Як підготовити льодобур для зимової рибалки

Виготовлення грузил і груз-головок