Як зимою виїхати на риболовлю без сюрпризів

Дуже рідко риболови ходять на рибалку пішки. Це щасливі люди, у яких зарибнені водоймища знаходяться поряд з будинком. І в той же час здається, що поряд з будинком, улов завжди менше ніж далеко від свого житла. Ось і їдуть зосереджені люди, будь то рибаки або мисливці, подалі від будинку, у будь-який час, незалежно від погоди. Їдуть, – хто за трофеєм, хто за задоволенням, а хтось просто відпочити на природі, насолодитися тишею, уникаючи шуму міста. Їдуть компаніями, їдуть поодинці. Їдуть недалеко, на сусідній ставок, а буває, їдуть в подорожі за декілька сотень кілометрів.
Надалі мова піде про автомобільні поїздки на рибалку в зимових умовах.
Отже, ви збираєтеся на рибалку. По-перше, потрібно вибрати основний маршрут, а також подумати над запасним. Адже зимові дороги непросте випробування, як для водія, так і для автомобіля.
Україна завжди славилася дорогами, а точніше бездоріжжям. Тому, погані дороги, для рибаків і мисливців – це реальність, до якої потрібно звикнути. А подолання їх є неприємною необхідністю, з якою потрібно змиритися.
Вибираючи маршрут потрібно орієнтуватися все ж таки на дороги з твердим покриттям. Краще проїхати значно більше по асфальтованій трасі, чим скорочувати шлях по ґрунтових засніжених або малоїжджених дорогах. У жодному випадку, взимку не довіряйте таким дорогам. Адже вони можуть з осені залишитися розбитими, з ямами, з вибоїнами заметеними снігом.
Загалом, зимові дороги і їзда по ним – справжній екстрим.
Врешті-решт, маршрут вибраний. Друге не маловажне питання, на якому автомобілі відправлятися в поїздку?
В ідеальному випадку, підійшов би всюдихід. Він пролізе по будь-яких дорогах і бездоріжжі. Це єдина його хороша якість, а ось недоліків маса: тихохідний, споживає дуже багато палива, не скрізь його дістанеш.
Дуже хорошим автомобілем для бездоріжжя є «НИВА». Прохідна машина, але для компанії не досить зручна – дуже маленький багажник в цьому автомобілі. Небагато чим від неї відрізняється УАЗік менше комфорту, прохідність слабкіша, але в ньому більше місця. Якщо у вашому маршруті є польові дороги, то від іномарок краще відмовитися, кліренс дуже низький. Взагалі-то можна їхати на будь-якому автомобілі, але їдуть на тому, який є в наявності. А це в основному, автомобілі українського та колишнього СССР виробництва. Вони все ж таки більш пристосовані для наших доріг. Ось вже і машина стоїть в готовності до поїздки. А чи готова вона? На якій гумі зібралися в шлях? Невже ще літня стоїть? Немає. Всесезонка. Не самий кращий варіант. До зими, люблячий господар, перевзує свою «ластівку» в зимову гуму. Вона буває двох видів: – зимова шина, протектор якої має малюнок з виступаючими гострими краями, -шина, протектор якої має сталеві шпильки.
Шипована гума хороша на дорогах з снігом, що сильно «вкатаним» снігом. Як мінімум в два рази буде скорочений гальмівний шлях. Але на сухому асфальті він збільшиться із-за меншої площі контакту шипів з дорогою.
На нещільному снігу або сніжній цілині, від шипів, взагалі ніякого толку, їм нема за що чіплятися. На таких дорогах краще мати звичайну, зимову. Але ці покришки, на льоду і сухому асфальті поступаються звичайним літнім шинам. Які шини віддати перевазі? На це питання, відповідь може дати тільки господар автомобіля. І буде це залежати не тільки від тих доріг, на яких експлуатується машина, але і від фінансового забезпечення.
Ну що, в шлях? Не поспішаєте. Давайте подивимося, що лежить в багажнику, крім снастей. Відправляючись в зимову дорогу, я б порадив узяти з собою інструменти та корисні речі, які (краще б за це не трапилося) допоможуть в скрутну хвилину: – хороший домкрат (якщо його немає, можна обійтися підручними засобами: довга, товста палиця у вигляді важеля і тому подібне); – штикову лопату з укороченим держаком (влітку можна саперну лопатку); – дошку 20x25см під упор домкрата; – буксирний трос; – сокиру; – гумовий шланг 1м довгою; – для екстремальних ситуацій проти буксирні пристосування: павуки, ланцюги; – і якщо є, лебідку.
Я би порадив мати в машині дві смужки з металевої сітки з осередком не менше 20-30 мм, шириною від 30 до 40 см і довгою до 1,5 м. Якщо їх скрутити багато місця ці речі не займуть, але на слизькому підйомнику стануть в нагоді. Не погано мати в машині газового пальника, але якщо його немає, візьміть з собою звичайний «Шмель» і казанок. Для себе візьміть змінне взуття, краще валянки або унти. Якщо є спальник, покладіть в багажник; не залежно від того на один день їдете або на декілька.
Ну ось, здається зібралися. Пора в шлях. Зимові дороги підступні. При русі по ним тримаєте дистанцію, удвічі більше чим влітку. Ніколи різко не гальмуєте. Не зривайте колеса в «юз», краще гальмувати переривисто, утримуючи педаль гальма так, щоб колесо балансувало між прокруткою колеса і «юзом». На слизькій дорозі, машина не любить активного прискорення, різких маневрів. Чим менше автомобіль рискає по дорозі, тим менше його заносить. На слизьких поворотах управляйте автомобілем плавно, максимально проїжджаючи шлях по великому радіусу. При погано відрегульованих гальмах (я маю на увазі, що часто зустрічається на вітчизняних машинах таке явище, коли гальмівний циліндр одного колеса «закисає» і працює гірше, ніж на іншому колесі і внаслідок цього, колеса пригальмовують з різними зусиллями) гальмуєте двигуном. При занесенні не обертайте сильно кермо в його сторону – можна порушити зчеплення передніх коліс з дорогою. Повертайте кермо якомога менше, а автомобіль, що йде на «юз», намагайтеся утримати газом, так для «жигулів» досить скинути газ і колеса почнуть чіплятися за дорогу. Для передньопривідних машин навпаки, не різко, але упевнено додайте газу, автомобіль вийде із занесення. Потрібно навчитися ловити цей момент стійкого руху, і ви завжди виберетеся з неприємної ситуації. Долаючи засніжені частини дороги, прагніть не зупинятися і менше працюйте важелем перемикання швидкостей. Раніше переходите на знижену передачу і з однією швидкістю проїжджайте важку ділянку. Якщо машина втрачає швидкість і зупиняється, значить, вона уперлася в сніг попереду коліс. Буває досить здати назад і прискорившись, пробити дорогу на першій передачі, можна цей прийом повторити кілька разів. Пробилися – дуже добре, ні – пора в руки узяти лопату. Якщо зчеплення з дорогою недостатнє, можна приспустити колеса 1кг/см2, площа контакту шини з дорогою збільшиться і ви мабуть, виїдете. Знову не вийшло? Не зневіряйтеся. Під провідні колеса покладіть смужки з сітки. Також можна використовувати салонові килимки, поклавши їх під колеса рифленою стороною вниз. Це все пристосування з автомобіля, адже можна використовувати підручні матеріали, якщо вони є поблизу (хворост, солома, очерет, пісок і тому подібне).
По маршруту є круті підйоми і спуски, для кращого зчеплення з дорогою обов'язково потрібно мати протибуксирні засоби: ланцюги, скоби, браслети, павуки і тому подібне В основному вони випускаються нашою промисловістю. Деякі з них, наприклад браслети, можна змайструвати в домашніх умовах. За наявності лебідки, автомобіль можна витягнути нею. Якщо поблизу є дерево або стовп, то, зачепивши лебідку одним кінцем троса за машину, іншим за дерево, ручкою або важелем приводять в рух тяговий механізм, що витягує застряглий автомобіль. Якщо ж поблизу немає ні дерев, ні стовпів, то піде в справу шматок арматури, лом і тому подібне. Арматуру чи лом забивають в землю під кутом 45-60 градусів убік від машини і до нього кріплять трос лебідки.
Нарешті ми з вами дісталися до місця. Якщо це невелика річка або озеро, машину можна залишити на березі. А якщо це величезне водосховище і до уловистого місця ще декілька кілометрів по льоду, потрібно знайти зручний заїзд на лід і зміряти товщину льоду. Пам’ятайте, що на початку зими, біля берега лід завжди на декілька сантиметрів грубіший, чим ближче до середини. А в кінці зими, навпаки, біля берега плескалася відкрита вода, тоді як на середині стоїть товстий лід.
Мінімальна товщина твердого льоду для руху автомобіля типу «Жигулів» – 12 см. По льоду краще рухатися з однією швидкістю, уникаючи різких прискорень і гальмувань. На початку зими, прагніть триматися чистого льоду не заїжджаючи на засніжені ділянки. Не припиняйте руху, якщо почули тріск льоду і побачили тріщину. Лід взимку дуже часто тріщить без всяких на те причин. При русі, автомобіль на лід чинить менший тиск, чим коли стоїть на місці.
По льоду великого водосховища краще їхати по GPS-навігаторові, але він є не у всіх, тому використовуйте компас, записуючи азимут руху і кілометраж. Адже назад ви можете виїжджати при заметілі і снігу, щільному тумані, коли всі зримі орієнтири будуть не видні. А в таку погоду не дуже хочеться блудити. Все. Ось воно уловисте місце. Рибалка почалася. Поставте машину метрах в 10-15 від пробурених лунок обличчям у бік зворотної дороги. Про те, як ви ловите рибу, я зупинятися не буду. День закінчився, відмінний улов радує око і зігріває душу. Пора вертатися додому.
У зимовій поїздці завжди присутня велика частка ризику. Ризикуєш на засніженій, слизькій дорозі, ризикуєш на льоду. Трапилося непередбачене – не завелася машина або так «сіли», що без сторонньої допомоги не витягнути машину, а місце таке, що мало відвідується людьми. Стемніло і доведеться заночувати. Ніч проведена на морозі в глухому місці, це теж ризик, ризик бути обморожений, а також ризик померти. Ось тут став в нагоді б спальник. У хорошому спальнику можна лягти при -10 градусів на сніг і виспатися не замерзнувши. Але спальника немає.
Першим ділом на газовій камфорці або «Шмелі», розігрійте казанок з водою або снігом і заваріть чай. Повечеряйте і зігрійтеся гарячою рідиною.
Потрібно укладатися спати. При температурі до -10 градусів можна заночувати в машині, надівши на себе все що є. Більше всього мерзнуть руки і ноги. Добре якщо є хутряні рукавиці і валянки. Якщо їх немає, не потрібно зневірятися. На ноги надягайте поліетиленові пакети, обгортайте як онучам ноги газетою і знову надягайте пакети, чим більше, тим краще. Повітря між пакетами збереже тепло. Ноги можна засунути в рюкзак або мішок. Все це зменшить тепловіддачу. Руки утепляйте також, якщо ж вони мерзнуть, засовуйте їх попід пахви, в штани. Є шапка-вушанка і шарф – дуже добре. Вуха шапки потрібно зав'язати під підборіддям, підняти комір, а ще краще, якщо замість коміра капюшон і шарфом обв'язати горло. Обличчя можна не утепляти, воно менше всього схильне до замерзання. Якщо є вазелін, або який-небудь жирний крем особу потрібно змастити. При щільно закритих дверях, через декілька годин, в салоні автомобіля температура може піднятися на декілька градусів, а якщо ви не один, то навіть вище 0 градусів. Скло всередині салону запітніє, а потім покриються інеєм. Це теж буде додатковий захист від холоду. Якщо ж мороз набагато міцніший, і в машині дуже холодно, не потрібно опускати руки. Самий простий спосіб зігрітися у разі якщо машина справна, завести її, включити пічку і грітися. Бензину може вистачити надовго. Але цей спосіб прийнятний якщо газовідвідна система автомобіля справна і герметична, а вихлопна труба дивиться строго за вітром. У будь-якому іншому випадку, виникає дуже велика вірогідність учадіти. Навіть при ізольованому салоні, окисел вуглецю вихлопних газів знайде щілинку і проникне всередину. І якщо ви заснули – порятунку немає!!! Отруєння відбувається непомітно, адже чадний газ, без запаху і смаку. Людину паралізує, і навіть якщо вона залишився в свідомості, вже нічого не зможе зробити. Підсумок один – смерть. І перш ніж піти по самому, здавалося б, легкому шляху, подумайте. Візьміть краще бензин і розведіть вогнище. Підтримуйте вогонь, грійтеся всю ніч. Ідеальний варіант, якщо ви знаходитеся в лісі або там де є дерева. А якщо голий степ? Збирайте весь підручний матеріал: суху траву, чагарник; викинуті поліетиленові пляшки, загалом, все що горить. У вогонь підуть і рибальськіящики і жерлиці з підставою з фанери. Покришка від колеса теж горить. І якщо вибір стоятиме між машиною і життям, я думаю, ви виберете друге.
І більше рухайтеся. В русі – життя. Бігайте, махайте руками, та просто ходіть. У екстремальних ситуаціях, відкриваються величезні резерви організму.
В основному, людей губить відсутність моральних сил і страх. Людина опускає руки і гине. Завжди пам'ятаєте притчу про двох мишей, які впали в глеки з молоком. Одна підняла лапи до верху і потонула, а друга борсалася, поки не збила з молока шматок масла, підійнялася на нього і вискочила з глека. І ще є такі вороги – це втома і бажання спати. У жодному випадку не потрібно розслаблятися ні на секунду. Зібрати всю волю в кулак і боротися. Боротьба! Тільки боротьба, зі всім: холодом, втомою, сном, страхом, з собою. І я упевнений, ви вийдете переможцем з цієї нерівної боротьби.
Звичайно, не хочеться потрапляти до таких ситуацій. Тому заздалегідь прорахуйте варіанти і виїжджаючи на день, готуйтеся як на неділю.
--------------------------------
Копіювання матеріалів дозволено тільки із згоди автора із посиланням на блог http://club-fishing.blogspot.com Все для ловлі риби

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Ловля карася в жовтні

Виготовлення грузил і груз-головок

Саморобна снасть балда або яйця для ловлі окуня